Zaktualizowany nabór wniosków na dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikro przedsiębiorców, małych
i średnich przedsiębiorców.


UWAGA: Wnioski będą rozpatrywane na bieżąco w zależności od ilości złożonych wniosków
 i dostępności środków finansowych pozostających w dyspozycji PUP.


Nabór prowadzony jest od dnia jego ogłoszenia do dnia zamknięcia przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy  w Węgorzewie.
  1. Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumianego jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
  2. Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrany okres powinien mieścić się w ramach czasowych: po dniu 31 grudnia 2019 r. do dnia poprzedzającego złożenie wniosku.
  3. Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
  4. Aby uzyskać wsparcie należy złożyć wniosek do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy .
  5. W przypadku gdy Przedsiębiorca w składanym wniosku wpisze w części C, że wnosi
    o dofinansowanie za okres 3 miesięcy, wówczas wypłacane co miesiąc dofinansowanie będzie obliczane na podstawie wysokości spadku obrotów przedstawionych we wniosku np. gdy we wniosku Przedsiębiorca wpisał, że spadek obrotów w jego firmie wyniósł co najmniej 30%, to wypłacane przez 3 miesiące dofinansowanie będzie obliczone na tej podstawie i nie będzie można go zmienić. Zatem jeśli Przedsiębiorca przewiduje, że wysokość spadku obrotów będzie wyższa i chciałby z tego tytułu otrzymać wyższe dofinansowanie, powinien złożyć co miesiąc nowy wniosek na kolejny miesiąc, w którym przedstawi za każdym razem właściwą wysokość spadku obrotów.
  6. Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
  7. Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
  1. Kompletne wnioski (stanowiący Załącznik nr 1 do Zasad i Umowy) wraz z jego integralnymi elementami w postaci Załącznika nr 1 (formularz dot. pomocy publicznej) i Załącznika nr 2 („kalkulator" w arkuszu kalkulacyjnym excel) wraz z zaparafowaną Umową oraz Oświadczeniem (Załącznik nr 2 do Umowy) należy składać przez stronę internetową praca.gov.pl lub w Powiatowym Urzędzie Pracy w Węgorzewie ul. gen. Józefa Bema 16A, 11-600 Węgorzewo (przy głównym wejściu do Urzędu została udostępniona urna na korespondencję), bądź przesłać pocztą na adres Urzędu.
  2. O kolejności rozpatrywania wniosku decyduje data wpływu wniosku do PUP.
  3. W przypadku wniosków nadsyłanych pocztą, systemem elektronicznym lub przesyłką kurierską o przyjęciu wniosku  decyduje data wpływu wniosku do siedziby PUP
    w Węgorzewie.
  4. Informacje o dofinansowaniu oraz druki  do pobrania dostępne są pod linkiem https://wegorzewo.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzb-wynagrodzenia
  5. Pracownicy, z którymi można kontaktować się w sprawie naboru:
email: k.bida@wegorzewo.praca.gov.pl
oraz w zastępstwie:  
 
Węgorzewo,  dnia 24.06.2020 r.