Powiatowy Urząd Pracy w Węgorzewie ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy
 
UWAGA: Wypłaty dotacji nastąpią po przekazaniu przez MRPiPS środków przeznaczonych na ten cel.
 
Nabór trwa od 21.12.2020 r. do 31.01.2021 r. do godz. 23:59
  1. Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5 tys. zł. Dotacja udzielana jest jednorazowo.. 
  2. Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy. 
  3. Spełnienie przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji będzie sprawdzane przez PUP, który poinformuje przedsiębiorcę o wyniku tej weryfikacji. 
  4. Jeśli przedsiębiorca nie spełni warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji – ma obowiązek zwrotu dotacji.
  5. Przychód z tytułu udzielonej dotacji nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
  6. O dotację mogą starać się mikroprzedsiębiorcy i mali przedsiębiorcy:
    • którzy na dzień 30 września 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami zgodnymi z tabelą zamieszczoną w „Zasadach udzielania dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców określonych branż" dostępnej na stronie PUP.
    • których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w październiku albo listopadzie 2020 r. był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego odpowiednio w październiku albo listopadzie 2019 r.
    • którzy na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców nie mieli zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 września 2020 r.
  7. Wniosek o udzielenie dotacji należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę www.praca.gov.pl do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy, po ogłoszeniu naboru przez dyrektora PUP. 
  8. Wnioski złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.
  9. Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania na te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej, które zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych. 
  10. Wypłata dotacji nastąpi jednorazowo po zaakceptowaniu Wniosku przez PUP, nie później niż w terminie 2 dni roboczych, na rachunek wskazany przez przedsiębiorcę we Wniosku.
  11. O dotację mogą ubiegać się także ci mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.
  12. O kolejności rozpatrywania wniosku decyduje data wpływu wniosku do PUP. 
  13. Informacje o dofinansowaniu dostępne są pod linkiem https://wegorzewo.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zze4-koszty 
  14. Pracownicy, z którymi można kontaktować się w sprawie naboru: 
oraz w zastępstwie:  
 
Data ogłoszenia: 21.12.2020 r.