Nabór trwa od 01.02.2021 r. do 31.03.2021 r. do godz. 23:59
- Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5 tys. zł. Dotacja udzielana jest jednorazowo.
- Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy.
- Spełnienie przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji będzie sprawdzane przez PUP, który poinformuje przedsiębiorcę o wyniku tej weryfikacji.
- Jeśli przedsiębiorca nie spełni warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji – ma obowiązek zwrotu dotacji.
- Przychód z tytułu udzielonej dotacji nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
- O dotację mogą starać się mikroprzedsiębiorcy i mali przedsiębiorcy:
- którzy na dzień 30 listopada 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami zgodnymi z tabelą zamieszczoną w „Zasadach udzielania dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców określonych branż na podstawie rozporządzenia" dostępnej na stronie PUP.
- których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim, lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego.
- którzy nie zawieszali wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 listopada 2020 r.
- Wniosek o udzielenie dotacji należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę www.praca.gov.pl do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy, po ogłoszeniu naboru przez dyrektora PUP.
- Wnioski złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.
- Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy oraz dotację na podstawie art. 15zze4 ustawy. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
- Wypłata dotacji nastąpi jednorazowo nie później niż w terminie 2 dni roboczych od zaakceptowania wniosku przez PUP, na rachunek wskazany przez przedsiębiorcę we wniosku. Termin 2 dni liczy się od momentu akceptacji wniosku przez PUP, a nie od momentu złożenia wniosku przez przedsiębiorcę.
- O dotację mogą ubiegać się także ci mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.
- O kolejności rozpatrywania wniosku decyduje data wpływu wniosku do PUP.
- Informacje o dofinansowaniu dostępne są pod linkiem https://wegorzewo.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/rr3-koszty
- Pracownicy, z którymi można kontaktować się w sprawie naboru:
- Mirela Mruk – Pośrednik pracy/Doradca klienta – tel. 87 429-69-21, email: m.mruk@wegorzewo.praca.gov.pl
- Katarzyna Bida – Specjalista ds. programów/Doradca klienta – tel. 87 429-69-27, email: k.bida@wegorzewo.praca.gov.pl
oraz w zastępstwie:
- Malwina Fiłonowicz – Specjalista ds. programów/Doradca klienta – tel. 87 429-69-11, email: m.filonowicz@wegorzewo.praca.gov.pl
- Marta Mil-Giełwanowska – Specjalista ds. programów - stażysta – tel. 87 429-69-12, email: m.mil@wegorzewo.praca.gov.pl
Data ogłoszenia: 01.02.2021 r.