UWAGA: Wnioski będą rozpatrywane na bieżąco w zależności od ilości złożonych wniosków i dostępności środków finansowych pozostających w dyspozycji PUP.
Uwaga: Nabór prowadzony jest od dnia jego ogłoszenia do dnia zamknięcia przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Węgorzewie.
- Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumianego jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
- Spadek obrotów gospodarczych rozumie się jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym obliczone jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 31grudnia 2019r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie dofinansowania, w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego.
- Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego.
- Aby uzyskać wsparcie należy złożyć wniosek do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę Przedsiębiorcy, po ogłoszeniu naboru przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.
- Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania na te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej, które zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
- Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
- co najmniej 30% - może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie;
- co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie;
- co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości 90%kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie.
- Wsparcie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
- Przedsiębiorca jest obowiązany do prowadzenia działalności gospodarczej przez okres, na który przyznane zostało dofinansowanie.
- Dofinansowanie, jest wypłacane w okresach miesięcznych.
- Kompletne wnioski wraz z zaparafowaną umową oraz Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 należy składać przez stronę internetową praca.gov.pl lub w Powiatowym Urzędzie Pracy w Węgorzewie ul. gen. Józefa Bema 16A, 11-600 Węgorzewo (przy głównym wejściu do Urzędu została udostępniona urna na korespondencję), bądź przesłać pocztą na adres Urzędu.
- O kolejności rozpatrywania wniosku decyduje data wpływu wniosku do PUP.
- W przypadku wniosków nadsyłanych pocztą, systemem elektronicznym lub przesyłką kurierską o przyjęciu wniosku decyduje data wpływu wniosku do siedziby PUP
w Węgorzewie. - Informacje o dofinansowaniu oraz druki do pobrania dostępne są pod linkiem:
- Pracownicy, z którymi można kontaktować się w sprawie naboru:
- Mirela Mruk – Pośrednik pracy/Doradca klienta– tel. 87 429-69-21, email: m.mruk@wegorzewo.praca.gov.pl
- Katarzyna Bida - Specjalista ds. programów/Doradca klienta – tel. 87 429-69-27, email: k.bida@wegorzewo.praca.gov.pl
- Malwina Fiłonowicz - Specjalista ds. programów/Doradca klienta – tel. 87 429-69-11, email: m.filonowicz@wegorzewo.praca.gov.pl
- Aneta Wiszniewska – Kierownik Działu Centrum Aktywizacji Zawodowej – tel. 87 429-69-10, email: a.wiszniewska@wegorzewo.praca.gov.pl
Data ogłoszenia: 23.06.2020 r.
Aktualizacja: 24.06.2020 r.