UWAGA: Wnioski będą rozpatrywane na bieżąco w zależności od ilości złożonych wniosków i dostępności środków finansowych pozostających w dyspozycji PUP.
Nabór prowadzony jest od dnia jego ogłoszenia do dnia zamknięcia przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Węgorzewie.
- Pożyczka dla organizacji pozarządowych stanowi wsparcie umożliwiające pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej lub statutowej.
- O pożyczkę mogą ubiegać się organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które prowadziły działalność gospodarczą lub statutową przed dniem 1 kwietnia 2020 r. Działalność gospodarcza lub statutowa nie może być zawieszona przynajmniej w jednym z wymienionych dni: 29 lutego 2020 r. lub 31 marca 2020 r. Ponadto, działalność gospodarcza lub statutowa nie może być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie pożyczki.
- Wniosek o pożyczkę należy składać w PUP terytorialnie właściwym ze względu na siedzibę organizacji pozarządowej, po ogłoszeniu naboru przez dyrektora PUP.
- We wniosku organizacja pozarządowa oświadcza m.in. o wysokości łącznych przychodów osiągniętych w poprzednim roku bilansowym. Przychód organizacji pozarządowej w ostatnim roku bilansowym nie może przekroczyć 100 000 zł.
- Pożyczka udzielana będzie jednorazowo, do kwoty 5 tys. zł, ze stałym oprocentowaniem w skali roku, które wynosi 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez NBP. Wysokość pożyczki nie może przekroczyć 10% przy-chodów w poprzednim roku bilansowym.
- Rozpoczęcie spłaty pożyczki będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji, a okres spłaty pożyczki musi zamknąć się w 12 miesiącach.
- Pożyczka wraz z odsetkami podlega umorzeniu pod warunkiem, że organizacja pozarządowa będzie prowadziła działalność gospodarczą lub statutową przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki. Za datę udzielenia pożyczki uznaje się dzień wypłaty środków przez urząd pracy na konto organizacji pozarządowej.
- Kompletne wnioski wraz z zaparafowaną umową oraz wypełnionym Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 należy składać przez stronę internetową praca.gov.pl lub w Powiatowym Urzędzie Pracy w Węgorzewie ul. gen. Józefa Bema 16A, 11-600 Węgorzewo (przy głównym wejściu do Urzędu została udostępniona urna na korespondencję), bądź przesłać pocztą na adres Urzędu.
- O kolejności rozpatrywania wniosku decyduje data wpływu wniosku do PUP.
- W przypadku wniosków nadsyłanych pocztą, systemem elektronicznym lub przesyłką kurierską o przyjęciu wniosku decyduje data wpływu wniosku do siedziby PUP w Węgorzewie.
- Informacje o pożyczce oraz druki do pobrania dostępne są pod linkiem:
https://wegorzewo.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzda-pozyczka-org
- Pracownicy, z którymi można kontaktować się w sprawie naboru:
- Mirela Mruk – Pośrednik pracy/Doradca klienta– tel. 87 429-69-21, email: m.mruk@wegorzewo.praca.gov.pl
- Katarzyna Bida - Specjalista ds. programów/Doradca klienta – tel. 87 429-69-27, email: k.bida@wegorzewo.praca.gov.pl
- Malwina Fiłonowicz - Specjalista ds. programów/Doradca klienta – tel. 87 429-69-11, email: m.filonowicz@wegorzewo.praca.gov.pl
- Aneta Wiszniewska – Kierownik Działu Centrum Aktywizacji Zawodowej – tel. 87 429-69-10, email: a.wiszniewska@wegorzewo.praca.gov.pl