Aktualności
Nabór wniosków dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikro przedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców
Powiatowy Urząd Pracy w Węgorzewie ogłasza nabór wniosków na dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikro przedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.
UWAGA! Środki przeznaczone na realizację ww. formy współfinansowane są z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014 – 2020.
NABÓR TRWA OD DNIA 28.05.2020 R. DO DNIA 10.06.2020 R. DO GODZINY 23:59.
- Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumianego jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
- Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrany okres powinien mieścić się w ramach czasowych: od po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego złożenie wniosku.
- Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
- Aby uzyskać wsparcie należy złożyć wniosek do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy lub miejsce wykonywania pracy pracowników w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.
- W przypadku gdy Przedsiębiorca w składanym wniosku wpisze w części C, że wnosi o dofinansowanie za okres 3 miesięcy, wówczas wypłacane co miesiąc dofinansowanie będzie obliczane na podstawie wysokości spadku obrotów przedstawionych we wniosku np. gdy we wniosku Przedsiębiorca wpisał, że spadek obrotów w jego firmie wyniósł co najmniej 30%, to wypłacane przez 3 miesiące dofinansowanie będzie obliczone na tej podstawie i nie będzie można go zmienić. Zatem jeśli Przedsiębiorca przewiduje, że wysokość spadku obrotów będzie wyższa i chciałby z tego tytułu otrzymać wyższe dofinansowanie, powinien złożyć co miesiąc nowy wniosek na kolejny miesiąc, w którym przedstawi za każdym razem właściwą wysokość spadku obrotów.
- Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
- Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
- co najmniej 30% –może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę w rozumieniu ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, zwanego dalej „minimalnym wynagrodzeniem", powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika,
- co najmniej 50% –może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika,
- co najmniej 80% –może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika.
- Kompletne wnioski (stanowiący Załącznik nr 1 do Zasad i Umowy) wraz z jego integralnymi elementami w postaci Załącznika nr 1 (formularz dot. pomocy publicznej) i Załącznika nr 2 („kalkulator" w arkuszu kalkulacyjnym excel) wraz z zaparafowaną Umową oraz Oświadczeniem (Załącznik nr 2 do Umowy) należy składać przez stronę internetową praca.gov.pl lub w Powiatowym Urzędzie Pracy w Węgorzewie ul. gen. Józefa Bema 16A, 11-600 Węgorzewo (przy głównym wejściu do Urzędu została udostępniona urna na korespondencję), bądź przesłać pocztą na adres Urzędu.
- O kolejności rozpatrywania wniosku decyduje data wpływu wniosku do PUP.
- W przypadku wniosków nadsyłanych pocztą, systemem elektronicznym lub przesyłką kurierską o przyjęciu wniosku decyduje data wpływu wniosku do siedziby PUP w Węgorzewie.
- Informacje o dofinansowaniu oraz druki do pobrania dostępne są pod linkiem https://wegorzewo.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia
- Pracownicy, z którymi można kontaktować się w sprawie naboru:
- Katarzyna Bida – Specjalista ds. programów/Doradca klienta– tel. 87 429-69-27,
email: k.bida@wegorzewo.praca.gov.pl
oraz w zastępstwie:
- Mirela Mruk – Pośrednik Pracy/Doradca klienta – tel. 87 429-69-21,
email: m.mruk@wegorzewo.praca.gov.pl - Malwina Fiłonowicz - Specjalista ds. programów/Doradca klienta – tel. 87 429-69-11,
email: m.filonowicz@wegorzewo.praca.gov.pl - Aneta Wiszniewska – Kierownik Działu Centrum Aktywizacji Zawodowej – tel. 87 429-69-10,
email: a.wiszniewska@wegorzewo.praca.gov.pl
- Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko- Mazurskiego 2017
- Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2017-2018 (projekt dwuletni)
- Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko- Mazurskiego 2016
- Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2016
- 1.491,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 1.790,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 746,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 45.242,16 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
POWIATOWY URZĄD PRACY W WĘGORZEWIE
ul. gen. Józefa Bema 16A
11-600 Węgorzewo
tel. 87 429 - 69 - 00
fax. 87 429 - 69 - 01
e-mail: olwe@praca.gov.pl
Godziny pracy: poniedziałek - piątek od godz. 700 do godz. 1500
Interesanci przyjmowani są w godzinach od 730 do 1400
Rejestracja osób bezrobotnych w godzinach od 800 do 1200
Inspektor Ochrony Danych
Iwona Malczyk
e-mail: malczyk@togatus.pl
NIP 845-17-99-363
REGON 511433999
Dyrektor lub jego Zastępca przyjmują interesantów w poniedziałki w godzinach 1000 - 1400