Informacja o nowych regulacjach dotyczących realizacji ofert pracy na podstawie ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia - Powiatowy Urząd Pracy w Węgorzewie
Informacja o nowych regulacjach dotyczących realizacji ofert pracy na podstawie ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia
Powiatowy Urząd Pracy w Węgorzewie informuje, że w związku z wejściem w życie od dnia 01.06.2025 r. ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, w art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy nałożono obowiązek zgłaszania ofert pracy do ePracy (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy) na podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej tj.
- organy władzy publicznej;
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
W związku z powyższym ww. podmioty (z wyłączeniem wskazanym w art. 83 ust. 3 ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia) zobowiązane są do stosowania się do powyżej wskazanych przepisów od dnia 01.06.2025 r.
Ponadto informujemy, że w związku ze zmianą przepisów wprowadzonych ww. ustawą, pracodawca w zgłoszeniu oferty pracy wybiera PUP wiodący w zakresie jej realizacji, właściwy ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce wykonywania pracy lub inny wybrany przez siebie. Poza wyborem PUP wiodącego możliwe jest również wskazanie dodatkowego PUP odpowiedzialnego za realizację oferty pracy, w szczególności, jeżeli miejscem wykonywania pracy określonym w ofercie pracy jest województwo lub teren całego kraju.
Oferty pracy nie mogą naruszać zasad równego traktowania w zatrudnieniu w rozumieniu przepisów prawa pracy lub dyskryminować kandydatów do pracy.
Podkreślić należy, że PUP może odmówić publikacji oferty pracy w ePracy w przypadku, gdy podczas weryfikacji pracodawcy za pośrednictwem systemu teleinformatycznego pozyska z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Krajowej Administracji Skarbowej lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informacje o zaległościach pracodawcy.
Ponadto PUP może nie wprowadzić oferty pracy do ePracy, jeżeli pracodawca w okresie 365 dni przed dniem zgłoszenia oferty pracy został prawomocnie ukarany za wykroczenie lub prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko przepisom prawa pracy, albo jest objęty postępowaniem dotyczącym naruszenia przepisów prawa pracy lub w innych uzasadnionych przypadkach.
Zgodnie z ustawą, pracodawca, który zgłosił ofertę pracy do ePracy, otrzymuje informację o dopasowanych do tej oferty życiorysach zawodowych bezrobotnych, poszukujących pracy i osób niezarejestrowanych, w tym biernych zawodowo – o ile osoby te, wyraziły na to zgodę i w zakresie przez nie określonym.
W siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Węgorzewie zostanie zapewniona pomoc przy zgłaszaniu ofert pracy do ePracy.
- 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia
Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.
POWIATOWY URZĄD PRACY W WĘGORZEWIE
ul. gen. Józefa Bema 16A
11-600 Węgorzewo
tel. 87 429 - 69 - 00
fax. 87 429 - 69 - 01
e-mail: olwe@praca.gov.pl
adres e-PUAP: /pup_wegorzewo/SkrytkaESP
adres e-Doręczeń: AE:PL-75485-57819-JRHAR-26
Godziny pracy: poniedziałek - piątek od godz. 700 do godz. 1500
Interesanci przyjmowani są w godzinach od 730 do 1400
Rejestracja osób bezrobotnych w godzinach od 800 do 1200
Inspektor Ochrony Danych
Paulina Więckiel
e-mail: paulina.wieckiel@gptogatus.pl
NIP 845-17-99-363
REGON 511433999
Dyrektor lub jego Zastępca przyjmują interesantów w poniedziałki w godzinach
1000 - 1400