Projekt pilotażowy pn. Skrócony czas pracy – to się dzieje! - Powiatowy Urząd Pracy w Węgorzewie
Powiatowy Urząd Pracy w Węgorzewie informuje, że w dniu 27 czerwca 2025 r. Pani Ministra Agnieszka Dziemianowicz – Bąk ogłosiła nabór na projekty pilotażowe pn. „Skrócony czas pracy – to się dzieje!”. Celem naboru jest wypracowanie i przetestowanie modeli skróconego czasu pracy oraz ocena ich wpływu na: zatrudnienie, produktywność, zdrowie pracowników, organizację pracy, a także możliwość godzenia życia zawodowego z prywatnym pracowników u pracodawców biorących udział w projekcie pilotażowym. W wyniku pilotażu zostaną opracowane dobre praktyki wdrażania skróconego czasu pracy oraz działania na rzecz jego upowszechniania. Będą one mogły również stanowić podstawę do rozważenia wprowadzenia odpowiednich rozwiązań do porządku prawnego.
W ramach naboru testowane będą modele skrócenia czasu pracy przy jednoczesnym zachowaniu wynagrodzenia pracowników na poziomie nie niższym niż w chwili przystąpienia do realizacji projektu pilotażowego oraz przy utrzymaniu zatrudnienia. Podmioty zainteresowane udziałem w pilotażu będą składały dokumenty (wniosek i projekt pilotażowy) elektronicznie poprzez udostępniony przez MRPiPS generator wniosków. Nabór wniosków w formie elektronicznej rozpocznie się 14 sierpnia 2025 r. i potrwa do 15 września 2025 r. Lista projektów rekomendowanych do realizacji zostanie opublikowana nie później niż 15 października 2025 r. Wnioski będą rozpatrywane oraz oceniane przez Komisję do spraw oceny projektów pilotażowych, powołaną przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej odrębnym zarządzeniem. Szczegóły dotyczące naboru, w tym regulamin oraz wzory dokumentów, zostały udostępnione na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:
Zgodnie z regulaminem naboru projekty pilotażowe mogą realizować pracodawcy - zarówno podmioty prywatne, jak i publiczne, takie jak jednostki samorządu terytorialnego, wojewódzkie i powiatowe urzędy pracy. W odniesieniu do pracodawców prywatnych warunkiem jest, że mają to być podmioty, które współpracują z urzędami pracy. Za spełnienie warunku współpracy uznaje się złożenie przez pracodawcę we wniosku deklaracji o wcześniejszej, bieżącej lub planowanej współpracy. Przez planowaną współpracę z urzędami pracy rozumie się deklarację przekazywania przez podmiot informacji o wyniku pilotażu do powiatowego urzędu pracy, na terenie którego realizowany będzie projekt pilotażowy. Natomiast przez dotychczasową współpracę z urzędem pracy należy rozumieć np. zgłaszanie ofert pracy do bazy ofert pracy (ePraca), realizację usług, instrumentów rynku pracy, form pomocy realizowanych przez urząd pracy, współpracę w zakresie Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub w zakresie realizacji projektów EFS/EFS+.
Pracodawcy zainteresowani ww. pilotażem mogą uzyskać dodatkowe informacje na stronie internetowej Ministerstwa oraz poprzez kontakt za pośrednictwem skrzynki e-mail: scp@mrpips.gov.pl.
- Rejestracja elektroniczna
- Lokalne oferty pracy i stażu
- Statystyki i analizy urzędu
- Zamówienia publiczne
- Dokumenty do pobrania i Regulaminy
- Rekrutacja na szkolenia
- Poradnictwo zawodowe
- Stawki, kwoty, wskaźniki
- Podnoszenie kwalifikacji
- Wykaz pracodawców, przedsiębiorców i innych podmiotów, z którymi w okresie ostatnich 2 lat zawarto umowy w ramach form pomocy określonych w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia
- Programy aktywizacyjne i projekty urzędu
- 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia
Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.
POWIATOWY URZĄD PRACY W WĘGORZEWIE
ul. gen. Józefa Bema 16A
11-600 Węgorzewo
tel. 87 429 - 69 - 00
fax. 87 429 - 69 - 01
e-mail: olwe@praca.gov.pl
adres e-PUAP: /pup_wegorzewo/SkrytkaESP
adres e-Doręczeń: AE:PL-75485-57819-JRHAR-26
Godziny pracy: poniedziałek - piątek od godz. 700 do godz. 1500
Interesanci przyjmowani są w godzinach od 730 do 1400
Rejestracja osób bezrobotnych w godzinach od 800 do 1200
Inspektor Ochrony Danych
Paulina Więckiel
e-mail: paulina.wieckiel@gptogatus.pl
NIP 845-17-99-363
REGON 511433999
Dyrektor lub jego Zastępca przyjmują interesantów w poniedziałki w godzinach
1000 - 1400